Eduza blog / 09.01.2023.

5 dokazanih načina kako dovesti besplatan promet u vaš web shop

Zamislite scenarij. Nedjelja je, 13 sati i vaša se obitelj okuplja na ručku. Malo ste nervozni jer ćete im pokazati vaše nove unikatne šalice koje izrađujete i s kojima želite pokrenuti ecommerce poslovanje. Oni znaju koliko to volite raditi.

Obožavamo članove obitelji jer podržavaju naše ideje i uvijek su brutalno iskreni. Moja majka je pogledala šalice i pitala: “Zašto ih ne prodaješ online kako i svi ostali koji se bave takvim radovima? Ako mogu oni, možeš i ti, to je sigurno lako!” Time ste dobili onaj vjetar u leđa koji vam je bio potreban da odlučite pokrenuti vaše novo online poslovanje.

No, što ste više u tome, shvatite da to nije tako jednostavno kako je izgledalo na prvu.

Možda je jednostavno izgraditi web shop, no to je samo početak puta. Važnije je kako izgraditi svoju publiku i privući promet u svoj web shop. Najvažnije pitanje je: kako natjerati posjetitelje da kupe vaš proizvod?

Također, kako izbjeći da privučete pogrešne kupce koji neće kupiti ono što prodajete?

Fokus treba biti na kvalitetnom prometu koji će rasti iz mjeseca u mjesec. Osobno bih radije imala 100 posjetitelja koji su stalni kupci na mom web shopu nego 1000 posjetitelja od kojih samo dvoje kupuje moj asortiman. Kvaliteta mora uvijek biti ispred kvantitete.

Pa zašto onda želite BESPLATAN promet na svom web shopu?

Mnogi ste u ovoj situaciji:

  • Upravo ste pokrenuli novi web shop i ne možete si priuštiti da zaposlite nekoga (jedva sebi isplaćujete plaću),
  • Nemate budžet za oglašavanje ni marketing.

Sigurno razmišljate da ne postoji nešto poput tog besplatnog prometa, jer danas ništa nije besplatno, zar ne?

Slažem se da većina toga danas na svijetu nije besplatna, no još uvijek možete dobiti promet na vašem web shopu bez dodatnog ulaganja novca. Ono što trebate uložiti jest vrijeme i trebate ga uložiti u izradu strategije.

U nastavku donosim 5 dokazanih načina kako dovesti besplatan promet u web shop.

#1 Naučite kako optimizirati web shop za tražilice

Odlučili ste nešto kupiti. Što prvo napravite? Odete na Google ili Safari i tada počinje vaše kupovno putovanje. Krećete istraživati ponudu bespućima interneta.

Primjer pretrage: vreća za spavanje

Recimo da ste odlučili na ljeto otići u kamp te vam je potrebna vreća za spavanje:

  • Počinjete tražiti kako odabrati pravu vreću za spavanje ili gdje kupiti vreću za spavanje
  • Upisujete vrstu proizvoda vreća za spavanje ili pretražujete ciljani web shop
  • Recenzije su vam iznimno važne, pa pretražujete iskustva i zadovoljstvo pojedinim vrećama za spavanje

Primjećujete li da uvijek kliknete na rezultate koji su među prvih 5 na vrhu rezultata u tražilici?

Upravo zato je vrlo važno osigurati da se vaš web shop prikazuje među tih prvih 5 rezultata za određene pojmove koje ljudi traže.

(Dodatno, nema smisla ciljati ključne riječi koje ljudi ne pretražuju.)

Velika većina web shopova još uvijek zaboravlja na optimizaciju ključnih riječi za tražilice samo zato jer to nije instant rješenje ili ne razumiju što znači SEO. Ako želite da SEO radi za vas, treba vam znanje i strpljenje.

Nekoliko SEO savjeta:

  • Tzv. on-page optimizacija vrlo je jednostavna. Potrebno vam je samo vrijeme da razumijete smjernice kako ćete optimizirati svaku vašu stranicu web shopa.
  • Koristite besplatne alate poput Google Trends ili Ubersuggest.
  • Optimizirajte ključne stranice u vašem web shopu kao što su stranice: o nama, kategorije, proizvodi i kontakt podaci.
  • Optimizirate za vaše kupce, a ne za tražilice.
  • Imajte strpljenja, jer može potrajati i do 6 mjeseci da bi vas Google rangirao i da biste vidjeli prve rezultate.

#2 Pišite blogove uz jasnu strategiju sadržaja

Uspjeh vašeg web shopa ne mjeri se samo kroz prodaju već i kroz to kako možete pomoći vašim posjetiteljima.

Sadržaj koji imate na web shopu pomaže vašoj ciljanoj publici da pronađe rješenja za svakodnevne izazove.

Vratimo se na primjer kupnje vreće za spavanje za vaše kampiranje.

Zašto vaš web shop prodaje vreće za spavanje? Ne pitam zašto ste vi počeli prodavati vreće za spavanje, nego:

  • Zašto se bavite prodajom upravo tog proizvoda?
  • Zašto ljudima trebaju vreće za spavanje?
  • Zašto bi ih kupci kupili?

Potencijalni odgovori:

  • Jer je vreća za spavanje dobra alternativa šatoru.
  • Jer ju je lako nositi dok boravite u prirodi.
  • Jer vam pomaže nadoknaditi san dok istražujete planine.
  • Jer vam omogućuje da uživate u prirodi i uživate u spavanju pod zvijezdama.

Upravo to razumijevanje u stvaranju sadržaja za pravu publiku (koja boravi u prirodi) pomoći će im da uživaju u svojim putovanjima. Vi stvarate vrijedan sadržaj kako biste im pomogli da odaberu savršenu vreću za spavanje koju mogu koristiti putujući cijelim svijetom.

Izradom strategije sadržaja i distribucijom tog sadržaja na blogu pomoći će vam privući nove klijente pa tako i promet na vaš web shop na duže vrijeme, pogotovo ako stvarate kvalitetan i zanimljiv sadržaj.

Koje vrste sadržaja izraditi?

  • vodič za kupnju
  • postovi na blogu
  • video zapisi

Gdje podijeliti ovaj sadržaj?

  • pošaljite newsletter svojim pretplatnicima
  • podijelite sadržaj na svim društvenim mrežama
  • dijelite videozapise na Youtubeu i Facebooku
  • prikažite sadržaj na web shopu – na početnoj stranici, stranicama proizvoda, stranicama pretraživanja, stranicama kategorija

Što zapamtiti kod strategije izrade sadržaja?

  • budite dosljedni i redovito stvarajte novi sadržaj
  • usredotočite se na kvalitetu i stvorite vrijedan sadržaj za vašeg posjetitelja
  • stvarajte video i tekstualni sadržaj
  • promovirajte svoj sadržaj na svim digitalnim kanalima

#3 Budite prisutni i aktivni na društvenim mrežama

Digitalni kanali neće otići nikuda i zauvijek će ostati s nama.

Jesu li za vas društvene mreže gubitak vremena? Ovisi o tome kako ih koristite.

Prije nego što je Facebook posjedovao tolike mreže bilo je puno lakše doći do publike bez plaćanja oglasa. Danas je to puno teže. Jedini način da dobijete maksimum iz svojih aktivnosti na društvenim mrežama jest da radite na povećanju publike uz dosljedno stvaranje kvalitetnog sadržaja.

Koje se mreže danas najviše koriste?

  • Facebook
  • Instagram
  • TikTok
  • LinkedIn

Koji su prvi koraci?

  • stvorite profile na društvenim mrežama, a zatim radite na brand awarenessu (neka kupci vide da se prisutni i aktivni)
  • budite dosljedni s objavama (redovito objavljujte)
  • komunicirate s drugima kroz lajkanje, komentiranje i praćenje stranica i profila

Što treba zapamtiti o društvenim mrežama?

  • stvorite drugačiji sadržaj na svakoj mreži
  • nemojte duplicirati sadržaj, nego stvarajte varijacije (prenamjenjujte sadržaj, primjerice iz videa u tekst)
  • uključite se u zajednicu pratitelja, nemojte samo objavljivati

#4 Povežite se i surađujte s publikom na društvenim mrežama

Suradnja sa sličnom publikom i pojedincima u vašoj branši na društvenim mrežama odličan je potez! Na taj način uključit ćete se u njihove profile i kontakte te ćete doći do novih pratitelja.

Važno: ne trebate surađivati sa svima. Napravite selekciju onih koji već imaju pozornost vaše ciljane publike.

Iz primjera vreća za spavanje, dobra je ideja:

  • suradnja s ekipom koja putuje po svijetu i dijeli svoja iskustva putem Instagrama
  • suradnja s avanturistima koji vikendom istražuju nove planine i dijele videa o svojim iskustvima putem YouTube kanala.

Svakako razmislite o suradnji s blogerima, influencerima i youtuberima.

Što je važno znati o online suradnjama?

  • radi se o razini angažmana, a ne toliko o broju pratitelja
  • birajte pažljivo s kim ćete surađivati jer ne želite surađivati s nekim tko će negativno utjecati na reputaciju vašeg branda
  • budite iskreni prema svojoj publici i usredotočite se na to da im pružite vrijednost

#5 Stvorite mrežu izvan digitalnih mreža

Puno se novih pratitelja i kupaca može postići i izvan digitalnih mreža i kanala. Nemojte sve prodajne aktivnosti usmjeriti samo na digitalne i online aktivnosti.

Što sve možete učiniti izvan digitalnih kanala?

  • uključite se u radionice i panele te pričajte o događajima povezanim s vašim asortimanom
  • prisustvujte na konferencijama vezanim uz vašu branšu
  • ako prodajete vreće za spavanje, pratite sve događaje na kojima se, primjerice, okupljaju planinari kako biste saznali sve o najnovijih izletima u prirodu i na planine
  • budite sponzor lokalnim događajima

Samo budite tamo gdje je vaša publika. Umrežite se s pojedincima koji odgovaraju vašoj ciljanoj publici.

Što ste naučili iz ovog bloga?

Nadam se da ste naučili da budete svoji i autentični te da trebate naučiti koristiti storytelling. Pričajte svoju priču s ciljem što jačeg povezivanja s vašom ciljanom publikom.

Kako? Nećete pogriješiti ako ćete iskomunicirati vaš brand ili vašu poduzetničku priču kroz osjećaje i emocije. Velika je vjerojatnost da ćete dobiti dugotrajnu naklonosti posjetitelja.

Da biste se istakli u moru konkurencije, trebate biti malo drukčiji. Sjetite se reklame za Coca Colu u predbožićno vrijeme i koliko vas je emotivno dotaknula. Učite od najboljih, igrajte na emocije i uspjeh vam je zajamčen.

Steknite nove vještine:

E-commerce Basic - Pokretanje web trgovine

Tanja Šincek
Tanja Šincek
Savjetnica za eCommerce poslovanje i digitalni marketing
Tanja je eCommerce stručnjakinja i savjetnica za online poslovanje. Kombinirajući digitalnu stručnost i strategiju, pomaže tvrtkama da postave i ostvare hrabru viziju za svoje online kanale kako bi bili konkurentni u digitalnom i ecommerce svijetu. Uz samu izradu poslovnog plana, da ostvarite sve ono što ste zamislili, potrebno je imati prave ljude uz sebe. Upravo je ona jedna od onih koja vam može pokrenuti i unaprijediti online poslovanje da upoznate vaš svijet mogućnosti. Više informacija o njenim uslugama i ekspertizi pogledajte na https://www.webroomagency.com/
5,0