Manuela Bukvić stručnjakinja je za digitalni marketing, s fokusom na vođenje društvenih mreža, video editing i edukaciju.
Na Eduzi možete rezervirati termin za njen jedinstveni online program MASTERCLASS: Instagram + Canva za poduzetnike i kreatore. Program je za vas ako tek razmišljate izaći sa svojim poslovanjem na Instagram ili ako niste zadovoljni s rezultatima svojeg postojećeg poslovnog Instagram profila.
Intervju vodila: Višnja Željeznjak
Ljubav prema digitalnom svijetu otkrila si još 2010. uz Facebook, dok je 2013. Instagram postao tvoja velika strast. Koje su danas tvoje top 3 društvene mreže?
Instagram je i dalje moj glavni kanal – jer vizualno komunicira brzo, jasno i kreativno. I dalje osjećam i govorim kako sam zaljubljena u Instagram.
LinkedIn mi je drag zbog dubine – tamo se ne prodaje, već gradi povjerenje i stručnost. Na LinkedInu se doista možeš povezati s vodećim stručnjacima iz različitih niša i ovdje je pisana riječ još uvijek cijenjena.
Treći bi bio YouTube – osobno ga i dalje koristim za najbolje glazbene playliste i tutoriale, a za klijente postaje sve važniji format, pogotovo u obliku podcasta ili short forma.
Kako je nastala Asistenta - tvoj boutique marketing studio?
Asistenta je nastala iz želje da spojim osobni pristup i konkretne rezultate. Nakon godina rada za druge – kao vanjski suradnik, strateg, edukator – shvatila sam da želim studio koji neće raditi “na količinu”, nego duboko s manjim brojem klijenata.
Počeli su nam dolaziti klijenti koji su odlazili od sustava i agencija. Oni tamo nisu dobivali željenu posvećenost, već bi nažalost platili i dobili da se tehnički nešto odradi, ali bez dubine. Dobivali su generički pristup i za to više nisu željeli davati novac.
Zato je Asistenta ono što ste naziva “boutique marketing studio”: specijaliziran, fokusiran i posvećen svakom brendu s kojim radimo.
Što zapravo znači “boutique marketing studio”? Kako se taj pristup razlikuje od drugih aktera na tržištu i kako izgleda suradnja klijenta i tima?
Boutique znači da nismo “agencija za sve i svakoga”. Kod nas klijent ima direktan kontakt s timom i ljudima koji i stvarno rade na njegovom brendu. Klijent kod nas uvijek zna ime i prezime osobe koja mu radi strategiju, tko uređuje video, tko piše copy i tko vodi oglašivačke kampanje.
Suradnja počinje razgovorom – ne o broju objava, već o ciljevima.
Zatim definiramo strategiju, ton komunikacije, vizualni smjer i oglasni plan.
Kroz proces se čujemo redovno, donosimo odluke o kojima promišljamo s klijentom brzo i prilagođavamo se promjenama na tržištu.
Na prvu ovo zvuči kao “pa to rade i velike agencije”. Međutim mi ovakav pristup doista uspijevamo i dugoročno održati s klijentom, a ne samo na početku suradnje, kao što je to nažalost slučaj kod većih marketing agencija.
Kakav je mindset ili situacija poduzetnika koji će najviše profitirati iz suradnje s boutique marketing studijem?
To su poduzetnici koji znaju kamo žele stići – i ne žele više improvizirati, svjesni su da marketing iziskuje određen budžet, ako želiš da te dovede do zadanog cilja.
Naši idealni klijenti Imaju proizvod ili uslugu koja već radi, ali žele podići brend na višu razinu: izgled, poruke, prisutnost. Otvoreni su za suradnju, cijene stručnost i traže tim kojem mogu vjerovati.
Što bi ti voljela da tvoji budući klijenti znaju prije početka suradnje s tobom?
Kao prvo, da sadržaj na mrežama nije “nešto što se samo objavi”.
To je jedan dugoročni proces i storytelling sa smislom i energijom koja isporučuje poseban osjećaj potencijalnom tržištu.
Zatim, da rezultati ne dolaze preko noći, ali dolaze – kad se zna što se radi, za koga i zašto.
Voljela bih da znaju da smo tu za njih, ali i da marketing traži njihovu uključenost – barem na strateškoj razini. Strpljivost i povjerenje je nešto što će nas na duge staze dovesti do rezultata. Ne postoje instant rješenja.
Što za tebe znači razvijanje odnosa s klijentima?
Za mene, razvijanje odnosa s klijentima znači da ih stvarno upoznamo – ne samo njihov proizvod ili uslugu, već i njihove vrijednosti, stil komunikacije i način na koji žele biti percipirani.
U boutique marketing studiju sve se vrti oko komunikacije, povjerenja, zajedničkog razmišljanja i rješavanja izazova. Personalizirani pristup ne znači samo “radimo za vas”, nego “radimo s vama”.
Upravo je taj partnerski odnos razlog zašto naši klijenti ostaju s nama dugoročno. Mi ne radimo samo “posao”, nego gradimo zajedno nešto smisleno.
Manuela vodi Asistentu, boutique marketing studio za vođenje Facebook i instagram profila, video editing, podcast editing, Meta oglašavanje i edukaciju.
Okrenimo sad na Instagram: koje osobine i vještine smatraš presudnima za uspjeh malih poduzetnika na Instagramu?
Tri stvari:
- Spremnost na eksperimentiranje. Za brend Gorice Mijović isprobavamo različite formate sadržaja i imamo potpunu slobodu u načinu kako ćemo prikazati određeni pisani ili video materijal, što je idealno za Instagram.
- Dosljednost u komunikaciji. Brend SpeedFit.hr poznat po profesionalnoj i stručnoj komunikaciji u skladu s vrstom usluge koju nudi, gdje je jako bitno održati prepoznatljive vizualne elemente i ton komunikacije.
- Ostati svoj, ali na način koji će te najbolje prikazati željenoj publici. Ja to zovem: ostanite “prigodno svoji”. Za publiku brenda Vesne Rakić, gdje zbog osjetljivosti tematike (majke koje se pripremaju za period nakon poroda ili koje su u toj fazi), bitno je da prenesemo na najbolji mogući način njezinu energiju i stručnost i pridobijemo povjerenje publike, što smo i uspjeli kroz objave koje prikazuju rad uživo i iskustva majki koje surađuju s njom.
Ljudi se povezuju s ljudima i to vrijedi i u prodaji. Ne moraš imati savršen feed, ali moraš znati što želiš poručiti - i tko to treba čuti.
Instagram i podučavaš. Koji su neki od glavnih izazova tvojih polaznika s Instagramom i kako im pomažeš da ih savladaju?
Najčešći izazovi su:
- Strah od snimanja videa
- Manjak ideja
- Nesigurnost vezana za “što objaviti, a da ne ispadne glupo”.
Kroz Instagram edukacije dajem konkretne alate, primjere i podršku – od strategije do realizacije. Najčešće im pomognem da shvate da nije poanta u savršenstvu, već u dosljednoj, jasnoj i ljudskoj komunikaciji. Učim ih načine kako da što jednostavnije prebrode blokade u stvaranju sadržaja, također upoznajem ih s alatima i metodama za brže i kvalitetnije upravljanje poslovnim profilima.
(Op.ur. o učinkovitim Instagram strategijama Manuela je govorila na Eduza podcastu pod nazivom “Instagram vam ozbiljno može razviti mali biznis”. Pogledajte ili poslušajte.)
Kakvu budućnost predviđaš za razvoj Meta platforme i kako se mali poduzetnici moraju već danas prilagoditi tome?
Meta će i dalje gurati video, privatne poruke i oglašavanje. Algoritmi će i dalje favorizirati sadržaj koji izaziva dijeljenje i komentare – ne samo “lajkove”. Mali poduzetnici moraju već sada razmišljati kao brendovi: imati jasan cilj, strategiju i plan, a ne “objavu kad stignem”.
Također, oglašavanje više nije opcija. Oglašavanje je alat koji, kad je ispravno postavljen, višestruko vraća ulaganje.