LinkedIn nije samo platforma za traženje posla. Za solopoduzetnike to je itekako moćan alat za osobni brending, privlačenje klijenata i izgradnju prepoznatljivosti na tržištu. Ako želite da vaš profil radi za vas, ključno je da ga optimizirate na pravi način kako bi vas potencijalni klijenti lako pronašli i stekli povjerenje u vaše usluge.
U ovom članku naučit ćete kako optimizirati Linkedin profil i njegovih 5 osnovnih elemenata o kojima jako puno toga ovisi:
- Fotografija
- Headline
- Sekcija “About”
- Experience
- Recommendations
Za potrebe konkretnih primjera u ovom članku koristila sam svoj LinkedIn profil.
Profilna i cover fotografija: stvorite svoj vizualni identitet
Prvi dojam na LinkedInu ovisi o vizualnom identitetu vašeg profila. Profilna fotografija treba biti profesionalna, a ne da je izrezana, s putovanja ili da vas se ne vidi dobro i jasno. Važno je da izgledate pristupačno i pouzdano, pa je preporučljivo koristiti fotografiju visoke kvalitete na kojoj ste nasmiješeni.
Primjer moje profilne fotografije:
Cover ili background fotografiju smatrajte besplatnim promotivnim prostorom. Tu je dobro komunicirati ono što je važno vašim potencijalnim klijentima, primjerice:
- postavite pitanje s glavnim problemom koji ih muči, a za koji vi nudite rješenje,
- napišite koju uslugu nudite i kome te
- obavezno dodajte svoj kontakt.
Pozadina neka bude ili neutralna ili uređena po vašem brendu.
Primjer moje cover fotografije:
Vidite da sam:
- istaknula svoju ciljanu grupu za glavnu uslugu koju nudim,
- spomenula želje mojih idealnih klijenata,
- navela koji je idući korak te
- na kraju dodala stvari koje me čine jedinstvenom na tržištu.
Headline: kako privući pažnju pravih klijenata
Headline - onaj red teksta ispod vašeg imena - jedan je od najvažnijih elemenata zato jer je to prvo što drugi vide uz vaše ime kad lajkate, komentirate ili objavite post.
Uvijek je dobro krenuti s nazivom vaše radne uloge po kojoj će vas vaši idealni klijenti najlakše pronaći na LinkedInu. Nakon toga napišite koji točno problem rješavate i kojoj ciljanoj grupi. Pripazite da ta rečenica zvuči jedinstveno i da je ne može upotrijebiti nitko drugi od konkurencije. Na kraju možete dodati nešto privatno što vam je okej podijeliti s javnosti.
Ovo je primjer mog Headlinea:
LinkedIn Business Mentor & CV Consultant ✍️ Pomažem poduzetnicima da LinkedIn pretvore u magnet za klijente, a liderima i menadžerima da uz novi CV osiguraju bolju poziciju i jaču pregovaračku moć 💜 Driving positive changes
U njemu sam:
- na početku navela svoje 2 glavne radne uloge (tko sam)
- zatim sam za svaku od usluga napisala kome točno pomažem i na koji način
- na kraju sam dodala svoju životnu misiju.
Sekcija About - mjesto za vašu priču i jaču povezanost s potencijalnim klijentom
Sekcija "O meni" ili "About" pruža priliku da na osoban način predstavite svoju priču i stručnost. Ovaj dio upotrijebite za pisanje priče koja privlači pažnju i stvara povezanost s potencijalnim klijentima jer ovaj dio nije o vama, već o njima.
Možete započeti na više načina, primjerice:
- predstavite se (tko ste, što radite i kome pomažete),
- napišite upitnu rečenicu koja komunicira ili glavni problem ili najveću težnju vaše ciljane grupe, ili
- predstavite najbolje rezultate vaših klijenata.
U ovom dijelu je važno jasno i sažeto napisati tko su vaši idealni klijenti, koje usluge nudite i kako vas mogu kontaktirati.
Ako ostane mjesta, dodajte još osobnosti i autentičnog teksta poput priče zbog čega se bavite trenutnim poslom, koje su vaše vrijednosti, čime se bavite u slobodno vrijeme i slično.
Niže je primjer mojeg About dijela. Započela sam s predstavljanjem, tj. tko sam, kome sve pomažem i kako. S obzirom na to da imam 2 usluge, razdvojila sam ih vizualno te prvo predstavila glavnu, tko su mi idealni klijenti, koju uslugu imam za njih te podijelila neke od najboljih rezultata. Isto sam ponovila i za drugu usluge. Nakon toga sam podijelila svoju životnu misiju i neke random stvari o sebi te obavezno navela načine na koje me se može kontaktirati i gdje se može konzumirati moj besplatni sadržaj.
Primjer mojeg About dijela:
🤗 Moje ime je Martina Raškaj, i konzultantica sam za CV te LinkedIn Business mentorica.
Liderima i menadžerima pomažem da kroz profesionalan CV, motivacijsko pismo i LinkedIn profil osiguraju bolju poziciju i jaču pregovaračku moć u manje od 2 mjeseca, a solopoduzetnike da u 3 mjeseca ojačaju svoj brend i pretvore LinkedIn profil u magnet za upite i klijente.
AKO SI SAMOZAPOSLENA OSOBA
kao npr. virtualna asistentica, arhitekt, web dizajner, coach, mentor i sl. te želiš veću prepoznatljivost i više upita i klijenata na LinkedInu, mogu ti pomoći uz
👉 LINKEDIN BUSINESS BOOST
te da u 3 mjeseca naučiš kako ojačati svoj brend, te pretvoriti LinkedIn profil u magnet za upite i klijente.
Pročitaj kako izgleda suradnja sa mnom: https://biztique.hr/linkedin-business-boost/
🥳 NEKI OD NAJBOLJIH REZULTATA MOJIH KLIJENATA
Dobio sam 4 klijenta, 12 potencijalnih suradnji i dogovorio partnerstva u samo 4 tjedna (Dominik) 💬 Povećala sam broj upita za suradnju čak 20x u samo 2 mjeseca (Ana)
AKO SI LIDER i/ili MENADŽER
koji želi bolju poziciju, veću prepoznatljivost i jaču pregovaračku moć,
👉 izaberi najbolji paket za sebe:
a) BASIC:
uređujemo CV (životopis), motivacijsko pismo i LinkedIn profil na primjeru 1 oglasa.
Bonusi: predlošci za CV na hrv. i eng. jeziku, špranca za pisanje motivacijskog pisma
b) PREMIUM:
uređujemo CV-jeve i motivacijska pisma za svaki oglas i otvorene molbe, te optimiziramo LinkedIn profil koji će privući pažnju regrutera. Surađujemo do trenutka pronalaska posla. Sigurnost da ćeš se baš svaki put prikazati kao idealni kandidat je zajamčena!
Bonusi: predlošci za CV na hrv. i eng. jeziku, špranca za pisanje motivacijskog pisma, konzultacije da prava prilika pronađe tebe!
🥳 NEKI OD NAJBOLJIH REZULTATA MOJIH KLIJENATA
Dobio sam poziv na intervju 5 min. nakon poslanog CV-ja (Petar) 💬 Firme poput WhatsAppa, Vibera i Facebooka prepoznale su moj novi CV! (Siniša) 💬 Dobio sam posao zbog kvalitetnog motivacijskog pisma koje je direktor pročitao naglas (Petar)
👨💻 Preko 80% anketiranih klijenata uspjelo je pronaći posao u manje od 2 mjeseca!
MOJA MISIJA
Pokretanje pozitivnih promjena 💜
RANDOM STVARI O MENI
VELIKA pozitivka 🤩 digitalni nomad (39 država, 5 kontinenata)🧳 izaberem film u manje od 5 min. 🎬
JAVI MI SE
🌐 posjeti web: www.biztique.hr
📹 nauči iz videa: youtube.com/c/BiztiquebyMartinaRaškaj
💬 pošalji poruku na LinkedInu
📧 napiši e-mail: martina@biztique.hr
📷 prati moja putovanja na Instagramu: @martina.raskaj
Martina 🙃
Experience - više od popisa poslova
Dio "Experience", tj. iskustvo, ne bi trebao biti isključivo popis prethodnih radnih pozicija, već priča o vašem profesionalnom putu i postignućima. Umjesto suhoparnog navođenja aktivnosti, napišite kako ste kroz svaku poziciju dodali vrijednost i koje ste rezultate ste postigli na tim radnim mjestima.
Svakako je važno posebno dodati i vašu poduzetničku ulogu. Ovdje preporučujem opet navesti nešto vezano za vašu ciljanu grupu; ili najčešće izazove s kojima se susreću, koje želje imaju, kako im možete pomoći, tko su vaši idealni klijenti i obavezno na kraj kako vas i gdje mogu kontaktirati. Ubacite i linkove poput linka na svoj web, portfolio, brošuru, dokument s preporukama, link na video recenziju klijenta i slično.
Primjer dijela moje Experience sekcije za glavnu radnu ulogu:
Recommendations - moć društvenog dokaza
“Recommendations" ili preporuke ponekad igraju ključnu ulogu u građenju kredibiliteta i znaju biti presudne kod donošenja odluke o suradnji. Pisane preporuke vaših klijenata mogu značajno povećati povjerenje potencijalnih klijenata u vašu uslugu.
Važno je da preporuke budu konkretne i da opisuju specifične rezultate koje ste pomogli postići, primjerice:
- “nakon samo 2 tjedna dobio sam 2 nova klijenta”
- “povećala sam broj upita klijenata 20x i uspješno privukla 5 dugoročnih B2B ugovora”
Nekoliko primjera preporuka koje sam dobila od svojih klijenata:
Tin Majetić
Ana Klancir
Dominik Metličić
LinkedIn je ključni alat za solopoduzetnike
LinkedIn profil nije samo vaša online vizitka, već moćan alat koji može značajno doprinijeti vašem poslovanju. On je dobra baza i važan kvalitetan temelj za veću vidljivost vašeg brenda, no nikako ne i jedina stvar koja pomaže prepoznatljivosti i dobivanju upita. Upravo kompletnom optimizacijom profila i ostalim bitnim stvarima bavimo se u mojem mentorskom programu LinkedIn Business Boost kroz koji u 3 mjeseca učite kako izgraditi svoj osobni brend, postati prepoznatljiv i privući klijente. Rezervirajte svoj termin ili mi pošaljite dodatna pitanja preko Eduze.