Eduza blog / 11.04.2023.

Kako vam osobni brend pomaže čak i ako ste sretno zaposleni?

Na prvu pomisao može vam se činiti da je osobni brending rezerviran samo za one koji teže biti popularni, slavni ili utjecajni.

Možda čak i za one koji traže posao, žele izgraditi uspješan biznis i povećati prodaju?

Vi ne želite ništa od toga, čak i bježite od bilo kakve samopromocije jer ne želite ostaviti dojam hvalisavca nego osobe koja marljivo i stručno radi svoj posao?

Prava istina je da ne morate birati između dvije krajnosti.

Možete odabrati biti vidljivi i prepoznati na svom radnom mjestu upravo prema svojoj marljivosti i stručnosti u vašem području, uz daleko više utjecaja unutar tvrtke kao i poštovanja kolega i nadređenih.

Služi li vam vaš osobni brend?

Htjeli ili ne htjeli, svi mi imamo svoj osobni brend na poslu. Razlika je u tome:

  • upravljamo li njime strateški
  • ili smo prepušteni slučaju i (ne)milosti naših kolega i šefova.

U drugom slučaju velike su šanse da će nas najbolje prilike na poslu, kao i povišice i bonusi pa i same pohvale često zaobilaziti.

Ako ljudi oko nas ne znaju u čemu smo dobri i koliku vrijednost dajemo, kako možemo očekivati da će prepoznati naše napore i podržati naš rast?

Današnji radni zadaci čak su 50% više kolaborativni nego prije 5 godina, što znači da za ostvarenje svega što želimo u poslovnom svijetu trebamo druge ljude. A ti drugi ljudi trebaju znati u čemu smo dobri da bi nam:

  • dodijelili prave zadatke,
  • uključili nas u najbolje projekte i
  • dodijelili nam priznanja koja zaslužujemo.

Osvijestite svoju vrijednost

Poštovanje i utjecaj na radnom mjestu teško možemo dobiti samo kroz naše diplome, znanje i vještine, osobito ako za njih nitko ne zna osim naših neposredno nadređenih.

Prvi korak kreće od nas samih, da postanemo svjesni konkretne vrijednosti koju dajemo na svom poslu i kako ona doprinosi širem poslovanju i potrebama tvrtke. Da bismo je identificirali, možemo pogledati:

  • Zbog čega nas kolege u užem timu najčešće kontaktiraju?
  • U kojim područjima najčešće dajemo savjete i podršku drugima?
  • U kojim zadacima briljiramo bez puno truda?
  • Koji feedback najčešće dobivamo od drugih?

Sjecište između problema koje rješavamo i snaga koje imamo obično je prava točka naše najveće vrijednosti. Kada smo je sami svjesni, onda je možemo i jasno komunicirati drugima te učiniti naše napore vidljivima kontinuirano tijekom cijele godine, a ne samo u godišnjim evaluacijama ili pregovorima za plaću.

Kada smo dovedeni već za stol za pregovaranje, tada obično bude kasno za isticati sve što smo postigli i nerijetko izađemo kratkih rukava.

Uz snažan osobni brend, ponuda koju želite već će vas čekati za stolom jer su ljudi oko vas itekako svjesni vaših napora i vrijednosti koje dajete na poslu.

Odmaknite se od operativnih zadataka

Ako se svakodnevno većinom bavite operativnim zadacima jer mislite da je jedini vrijedan rad – naporan rad, vrlo je vjerojatno da ste upali u začarani krug u kojem vaše vještine i znanja postaju zamjenjivi.

Zašto? Zamijetit ćete da ljudi na višim pozicijama daleko više vremena provode okruženi ljudima i strategijama nego operativnim zadacima.

Sve što može biti automatizirano i delegirano u poslovnom je svijetu na najnižoj cijeni. Preuzimanje nevidljivih operativnih zadataka vas u vašem okruženju nikada neće učiniti superjunakom, samo dežurnim vatrogascem kojeg često svi uzimaju zdravo za gotovo i plaćaju – minimalno.

Kada izgradite snažan osobni brend na vašim jedinstvenim snagama i talentima, više ne morate svakodnevno postizati vaše ciljeve „na mišiće“ niti raditi nevidljive poslove.

Osobni brend vam pomaže da:

  • maksimizirate svoje vrijeme i talente i
  • okružite se ljudima koji vam u tome mogu pomoći.

Povećavajte sitnim koracima vašu vidljivost

Biti vidljiv ne znači „iskakati iz paštete“, govoriti najdulje na svakom sastanku, nametati se svugdje s hrpom pitanja i gurati se u prve redove.

Biti vidljiv znači kontinuirano raditi male korake koji će nas dovesti do veće prepoznatljivosti u našim najvećim snagama na radnom mjestu.

Samo iznošenje ideja na sastancima, prisutnost na LinkedInu, komentiranje objava kolega, dijeljenje objava tvrtke pa i dijeljenje vlastitih promišljanja dugoročno vas može dovesti i na sam vrh unutar vaše tvrtke, za stolove gdje se donose velike odluke.

Zašto?

Ljudi danas rade s ljudima, a ne s vašim sjajnim titulama i debelim snopom stručnih certifikata.

Ako možete pokazati drugima da imate racionalne, ali i emocionalne kompetencije te ste uz to autentični – usudite se pokazati osobnost, stavove, ideje, mišljenja prestajete biti „zamjenjivi operativac“ u očima drugih i postajete „onaj koji donosi nove ideje i pruža teško zamjenjivu vrijednost“.

To vas stavlja u daleko bolju pregovaračku poziciju i osigurava unaprijed odobravanje za svaku vašu ideju, projekt i sve što želite inicirati na radnom mjestu.

Marljiv i samozatajan rad nikada vam neće donijeti prilike koje želite, a ni svakodnevno poštovanje i utjecaj na radnom mjestu kojeg zaslužujete.

Osobni brend nije rezerviran samo za superzvijezde, nego za svakoga tko svojim radom i trudom daje vrijednost drugima.

Upravo na tako čvrstim temeljima gradite svoju karijeru i utjecaj te prepoznatljivost.

To pomaže da budete na umu donositeljima odluka u vašoj organizaciji kako bi vam otvorili prilike po mjeri vaših najvećih talenata te osigurali priznanja koja itekako zaslužujete.

Zapamtite, ako se vi ne usudite promovirati sebe, zašto bi vas bilo tko u vašoj organizaciji promovirao?

Steknite nove vještine:

#Mission1000 hibridni program za povećanje vidljivosti žena u poslovnom svijetu

Tanja Džido, MBA
Tanja Džido, MBA
Savjetnica za osobni brending i LinkedIn marketing
Tanja Džido, MBA, osnivačica platforme Shhhefica i savjetnica za osobni brending te LinkedIn marketing. 2019. dobila je međunarodno priznanje Female Role Model of The Year na Central European StartUp Awards kao i prestižnu stipendiju Američke vlade za mlade poduzetnike u okviru koje je provela jesen 2019. u Chicagu i Washingtonu. U 6 godina poduzetništva radila je kao savjetnica za više od 150 klijenata, a na svojim je događanjima okupila više od 2000 ljudi. Aktivni je promotor LinkedIna gdje ima 20 tisuća vrijednih konekcija, a globalno se nalazi među 1% najaktivnijih korisnika u industriji.