O edukaciji
Korištenje igre kao alata unutar vašeg treninga, radionice ili edukacije može biti prilično moćno. Aktivira sudionike, povećava motiviranost, uključuje emociju. Sve navedeno kod polaznika rezultira boljim usvajanjem i razumijevanjem sadržaja kojeg želite prenijeti, te učenje postaje “dublje”.
Problem može biti što:
- Uopće ne koristite igre - halooo?
- Mislite da su igre besmislene - mogu biti besmislene, a mogu biti i vrlo smislene i imati duboku pouku
- Bojite se da se nikom neće svidjeti - moguće je i to, a moguće je da se desi i totalno suprotno
- Stalno koristite ISTE igre - imate svoju zonu komfora a dobro znamo što se radi sa zonom komfora
Ova cjelodnevna, praktična radionica uživo istražuje te probleme. Naravno da nećemo “samo” igrati igre, nego ćemo zaroniti malo dublje. Istražiti ćemo kako i zašto izabrati igru, kako je prilagoditi, pa čak i kako je dizajnirati - tako da odgovara našem sadržaju, kontekstu i publici.
Glavni cilj ovog treninga je otkriti kako prilagoditi postojeće igre širem spektru parametara.
O kojim parametrima pričam? O željenim ishodima učenja, broju sudionika, tipu sudionika i njihovom stilu učenja, težini izvedivosti, trajanju... Možemo li igre koje znamo primjeniti za potpuno nove ishode učenja? Kako odabrati igru koja više odgovara kontekstu?
A rezultat, koji će se posljedično desiti sam od sebe, je povećanje kolekcije igara koje možete koristiti u svom radu.
***
Kako će dan otprilike izgledati:
Krenut ćemo s velikim ZAŠTO da osvjestimo svoju namjeru i shvatimo da smo na pravom mjestu. Napravit ćemo izdašnu listu ishoda koje želimo postići svojim treningom. Promotrit ćemo što imamo, s čim smo zadovoljni, s čim nismo i što bi htjeli mijenjati. Popričat ćemo oko utjecaja ishoda na odabir igre i uvesti par novih pojmova poput apstrakcije i kreativnosti.
Cijelo vrijeme ćemo se igrati. Istražujemo i skaliranje igara - male kratke igre, igre kao uvod, igre kao aktivnosti, igre kao dio sadržaja, igre koje obuhvaćaju cijeli trening (a možda i šire).
Kad spominjemo skaliranje, možemo pričati i o broju sudionika. Kako igre koje su za malu grupu (5-15) možemo skalirati na veliki broj ljudi (>100)? Kako uštediti vrijeme i na što se fokusirati kod velikih grupa?
Ima i bitnijih stvari od igre. A to je priprema za igru.
Koje preduvjete moramo ispuniti za igru, i možda važnije, koje preduvjete moramo ispuniti da bi igra bila zabavna? Što je “zabavno” u našem kontekstu i kako ćemo to postići? Što je “dosadna” a što “zabavna” igra?
Negdje će se desiti i pauza, jedna dovoljno duga za ručak, i kratke po potrebi.
Zašto nam je bitan “framing” i koja je najčešća trenerska pogreška u framingu? Kakav framing upotrebljavati prije igre i zašto? Koje su nam granice i kako ih pomičemo s framingom? A kad već pričamo o framingu, treba spomenuti i refleksiju. Što znamo od alata refleksije a dobro komplementira igre?
Igre su izvrsne, no mogu li srozati motivaciju za učenje?
Naravno da mogu. Kada se pojavljuje taj scenarij i kako ga izbjeći? Koja je općenita korelacija motivacije i igara te kako na nju možemo utjecati?
Negdje moramo i definirati kontekst u kojem igre primjenjujemo, kategorizirati igre po tipu, te pobrojati alate (stare i nove) kojima igre možemo prilagoditi različitom kontekstu.
Po putu ćemo spomenuti razne trikove i zamke koje se često dešavaju: Imate igru za osam sudionika, a vas je baš devet; doma ste zaboravili najvažniju torbu sa svim bitnim rekvizitima za danas; sudionici igru završavaju prebrzo ili presporo; tijekom igre dešava se frustracija i nezadovoljstvo zbog neuspjeha u izvedbi; tijekom igre pojedinci odustaju jer im “nije zanimljivo” - za takva i slična pitanja pokušat ćemo naći dovoljno dobar odgovor!
Pred kraj pozabavit ćemo se vašom situacijom i naći način kako da današnji sadržaj najbolje prilagodite sebi.
***
Siguran sam da ćemo tijekom treninga otvoriti mnoga zanimljiva pitanja. Već sada imam neke teme koje nisam siguran gdje da ih svrstam, kao naprimjer - alternativni model učenja umjesto dosadnog 4MAT-a, tipovi igara, gradivni elementi igre, veza igara i grupne dinamike, arhetipovi igara...
Na kraju treninga rastajemo se, ali samo u materijalnom svijetu. Kao bonus dobijate e-book s pobrojanim i detaljno opisanim igrama koje smo koristili, te nekoliko praktičnih cheatsheetova. Plus tu sam za bilo kakvu pomoć i nakon radionice, jer ako o nečem volim razmišljati onda su to igre i problematika primjene igara u širi kontekst. (Kad vas uhvati kriza 3 dana prije treninga i mislite si “pa nemam ništa, ovo nije dobro, slijedi propast”, samo nazovete!)
Što ćete naučiti?
- Prilagoditi igru svojoj publici
- Prilagoditi publiku svojoj igri
- Povećati svoj spektar igara
- Procjeniti kontekst u kojem igra (ne) funkcionira
- odabirati prave igre u pravo vrijeme na pravom mjestu
Sadržajne cjeline
- Zašto igre, zašto mi - uvodni dio
- Ishodi koje želimo mi vs. ishodi koje žele drugi
- Problem crne kutije
- Priprema, pozor ili sad - što je najbitnije?
- Alternativni model učenja
- Motivacija i igre
- Zamke i trikovi
- Moja igra, moj trening - prilagodba naučenog u svoj kontekst
- Ostalo - pitanja, diskusija, ideje, pozdravi
BONUS:
- E-book (pdf) s pobrojanim i opisanim igrama + cheatsheetovi
- 2x feedback na trenersku problematiku pri korištenju igara
Ciljana publika
- Treneri svih vrsta željni visoke angažiranosti
- Coachevi koji u svoj rad žele dodati dinamične i praktične alate
- L&D / HR stručnjaci koji traže inovativni pristup treningu
- Facilitatori i edukatori koji žele stvoriti interaktivno iskustvo učenja
- Svatko tko želi učenje pretvoriti u igru
Da li trebam neko predznanje? Bilo bi dobro da baratate s osnovnim trenerskim pojmovima (idealno je ako ste prošli TTT) ili imate predznanje u edukaciji odraslih. No nije nužno - možete se time baviti naknadno.
Cijena? Ukoliko vam je cijena previsoka, a imate veliku želju prisustvovati - to je sasvim OK, slobodno se javite radi dogovora.