Višnja Željeznjak

Višnja Željeznjak

15.02.2022.

Check lista za promociju nove edukacije

Ako samostalno organizirate edukaciju, a promociju također radite sami, trebaju vam BRZE metode promocije, nešto što daje rezultate odmah i sada. Edukacija je proizvod kao i svaki drugi i trebate je promovirati ako želite popuniti sva mjesta.

U ovom članku saznajte:

  • što trebate i možete napraviti prije same najave edukacije,
  • kako kreirati evente putem društvenih mreža,
  • koje pozive možete koristiti u promociji edukacije,
  • kako se prodajno angažirati i
  • koje fora ideje sa sadržajem na društvenim mrežama možete iskoristiti.

Na kraju ćemo vam reći i što nema smisla raditi, pogotovo ako imate 2-4 tjedna za promociju edukacije.

Pogledajte video

(Ovaj blog post originalno je snimljen kao 27. epizoda našeg Eduza Showa. Pogledajte cijelu epizodu.)

🎧 Sadržaj epizode

  1. Uvod u emisiju: Check lista za promociju nove edukacije
  2. Koliko vremena osigurati za promociju edukacije?
  3. Što možete napraviti prije same najave edukacije?
  4. Kako kreirati event na društvenim mrežama?
  5. Je li edukator nesiguran ako konzultira svoju publiku u vezi sadržaja same edukacije?
  6. Koje digitalne kanale koristiti za prvi poziv na edukaciju?
  7. Kome sve uputiti osobne pozive za edukaciju?
  8. Kako i zašto angažirati svoju poslovnu mrežu?
  9. Zašto pozivati ljude na vašu edukaciju više puta?
  10. Kada uputiti finalni poziv i zašto?
  11. Fora ideje sa social contentom
  12. Što nemojte raditi?
  13. Presjek epizode: koje metode za promociju edukacije funkcioniraju brzo i sada?

Koliko vremena osigurati za promociju edukacije i zašto?

Ako ste već etablirani edukator ili imate neke edukacije iza sebe, trebat će vam kraće vrijeme da popunite broj mjesta koji želite prodati. Minimum koji preporučujem u tom slučaju neka bude 14 dana.

Uzmite si barem 30 dana ako nemate iskustva ili planirate naplatnu edukaciju i želite iskoristiti plaćeno oglašavanje za edukaciju. Evo zašto:

  • Trebat ćete prostor za neke izmjene, ili
  • Možda želite uvesti tzv. 'early bird' cijene (snižene cijene na početku promocije), ili
  • Kampanja za plaćeno oglašavanje treba vremena da se izvrti.

Što imate manje iskustva i manje utakmica u nogama, toliko si više vremena uzmite - pogotovo za prvu edukaciju.

Akcije prije prve najave edukacije

Promocija treba početi počinje prije nego što najavite edukaciju.

✅ Ako imate gosta – promovirajte ga!

Ako imate goste na edukaciji, odnosno planirate odraditi edukaciju u paru s nekime ili ste pozvali vanjske stručnjake, idealno je da te goste unaprijed dogovorite. Prije nego što možete početi promociju gosta, trebate:

  • Dogovoriti temu,
  • Potvrditi termin,
  • Definirati ishode učenja.

Čim to imate, krenite u promociju gosta kao stručnjaka.

Prije same promocije edukacije, promovirajte edukatore – sebe ili goste!

I gosta možete involvirati u promociju edukacije. To je prednost rada u paru: uvijek možete drugu osobu angažirati da vam pomogne oko promocije vaše zajedničke edukacije. Uputite gosta ili edukacijskog partnera da promovira zajedničku edukaciju putem društvenih mreža, newslettera, blog posta i slično. Ako treba, pripremite kratke promotivne tekstove i sličice koje gosti mogu samo prekopirati kod sebe.

U paru je uvijek lakše, pogotovo ako vam je prvi put!

✅ Angažirajte svoju publiku

Angažirajte ciljane klijente, kupce i polaznike edukacija koje želite educirati.

Putem društvenih mreža, newslettera ili obrazaca (npr. Google Forms) možete početi prikupljati pitanja o tome što bi oni željeli dobiti od edukacije.

To možete napraviti u trenutku kad već imate formiranu glavnu temu edukacije i kada želite vidjeti jeste li možda neke teme predvidjeli ili ste zaboravili neke pod(teme) koje ljude zanimaju. Ovo je dobar način da rano involvirate vašu publiku koja će vam (vjerojatno) htjeti dati povratne informacije. Tako dodatno testirate tržište u ranoj fazi, Možda shvatite da ljudi imaju neke sasvim druge ideje i želje kojih se vi niste sjetili.

Postavite publici jednostavno pitanje:

"Organiziramo edukaciju na tu i tu temu. Dajte nam prijedloge što od nje želite dobiti i koje teme želite da pokrijemo."

Odlučite koji feedback želite uključiti u edukaciju. Ako vam se neke sugestije ne uklapaju u temu edukacije koju trenutno organizirate, možete ih iskoristiti za neku od sljedećih edukacija.

Nećete li traženjem feedbacka ispasti nesigurni? Ja se osobno ne zamaram s time jer doista ne znam što sve ljudima može trebati. Podsjećam na termin prokletstvo znanja (the curse of knowledge): što više iskustva vi kao stručnjak imate, to vam je teže vratiti se nazad u cipele manje iskusnih ljudi koji od vas kupuju znanje. Da biste ostali u tijeku sa stvarnim potrebama stvarnih ljudi, bolje je pitati nego skitati. Rijetko tko unaprijed zna što tržište treba: edukacije su proizvod kao i svaki drugi i treba ga testirati na stvarnom tržištu. Da, ponekad temeljem iskustva možemo pogoditi ukus tržišta, no kad krećemo u neke novitete ili eksperimente, tada samo nagađamo.

Citat Višnja Željeznjak, Eduza Show: "„Edukatori trebaju biti dovoljno smjeli da konzultiraju svoju publiku, umjesto da nagađaju što publika želi.“

PRVI POZIV za edukaciju

14 – 30 dana prije vašeg termina edukacije vrijeme je za prvi poziv na edukaciju! Kako? Iskoristite sve svoje digitalne kanale koje imate. Niže navodim koji su to kanali, no idemo prvo o mojoj omiljenoj temi: cijena :)

Ako planirate ponuditi tzv. early bird cijenu, iskoristite taj cjenovni alat u ovoj fazi. Ograničite period važenja takve niže cijene na samo nekoliko dana od prvog poziva. Tako ćete nagraditi ljude koji su se rano prijavili na vašu edukaciju sa nižom cijenom. To je nagrada za njihovo povjerenje u vas.

(Svakako pazite da u drugom ili trećem pozivu ne ponudite neki popust za edukaciju jer će se vaši rani prijavitelji osjećati izigrano. ☹ Last minute cijene možda su uobičajene u turizmu, ali u edukacijama ih gotovo ne viđam nigdje.)

✅ Kreirajte event (događaj) na podržanim društvenim mrežama

Iskoristite društvene mreže koje koriste evente (događaje) kao poseban tip objave. Ja za Eduzu koristim Facebook Events i Linkedin Events.

Eventi su fenomenalna stvar jer ih možete promovirati i preko njih registrirati polaznike edukacije. Dobra fora kod evenata jest gumbić 'Get reminder' koji polaznici mogu kliknuti da bi dobili podsjetnik da će se event održati. Tako koristite funkciju treće strane da odradi malo posla za vas.

Nevažno naplaćujete li edukaciju ili ne, svaki event opisuje se sa sljedećim elementima:

  • Datum, vrijeme i mjesto održavanje edukacije
  • Naziv edukacije
  • Vrlo detaljan opis i
  • Link gdje se ljudi mogu registrirati, gledati i/ili platiti edukaciju.

Kad polaznici kliknu da su zainteresirani za neki event, dio njihove mreže prijatelja dobit će informaciju da su zainteresirani za neki event. To je besplatna promocija za vas.

Kreiranje evenata potpuno je besplatno za vas kao edukatora. Naravno, uvijek možete koristiti Facebookove profesionalne alate da biste pokrenuli kampanju za oglašavanje vašeg Facebook eventa. Ako želite dobiti polaznike putem Facebooka, Facebook event možda je jedna od najjednostavnijih opcija.

Na Linkedinu iskoristite mogućnost da osobno pozovete polaznike na vaš event (funkcija Invite). Pozvati možete samo svoje izravne Linkedin konekcije (1st) i pozivati možete samo jednu po jednu osobu (ne možete zaspamati cijelu poslovnu mrežu).

Ja osobne pozive koristim za promociju Eduza Showa. Za pozvati stotinjak ljudi treba mi oko pola sata vremena jer pazim i gledam koga pozivam. Ne želim da se moj poziv doživi kao spam ili dosađivanje. Tako zovem:

  • Ljude koji su već došli na moje edukacije / evente
  • Ljude za koje mislim da će im tema moje sljedeće epizode osobno koristiti
  • Ljude s kojima sam nedavno komunicirala putem Linkedin poruka
  • Ljude s kojima sam se nedavno povezala (npr. zadnja 2-3 mjeseca) ili koji su mene nedavno zapratili.

Na ovaj način do sada nisam dobila nijednu pritužbu ili zamolbu da im prestanem slati pozive na epizode.

Osim ako edukacija nije naplatna, dio polaznika koji se registriraju za vašu besplatnu edukaciju neće se pojaviti (guglajte 'no show' - it's a thing.)

✅ Pošaljite prvi email newsletter

Putem newslettera pozovite svoju postojeću publiku, pogotovo ako newslettere redovito šaljete.

Sadržaj takvog newslettera ne mora biti kompliciran. To će biti nešto u stilu:

'Imamo novu edukaciju, ovo su uvjeti, evo link za prijavu i stranica na kojoj možete pročitati više detalja (cijene, teme i ostalo).'

Ako nemate email newsletter, a planirate redovito organizirati edukacije, razmislite da ga pokrenete. Potrebno je neko duže vrijeme da se stvori lista koja daje rezultate. U nedostatku email newslettera pišite emailove ručno! (Skočite dolje na sekciju "Osobni pozivi").

✅ Iskoristite svoj potpis u emailu

Marija Sitar iz tvrtke Calluro u svoj je potpis u emailu stavila sličicu koja promovira njenu nadolazeću edukaciju:

Primjer promocije edukacije kroz potpis u emailu - calluro.hr

Sličica je ujedno i link na landing page edukacije na calluro.hr webu.

Čim je odradila tu edukaciju, Marija je u svoj email potpis stavila novu sličicu koja promovira iduću edukaciju.

Email potpis, pogotovo ovako vizualan, potpuno je besplatna i visoko vrijedna digitalna imovina koju primatelji ne mogu ne primijetiti. To znači da email potpis možete koristiti za jeftin lead generation.

✅ Objavite postove na društvenim mrežama

Preko društvenih sadržaja možete, promovirajući vaše edukacije u više navrata, dobiti upite i polaznike.

Napišite objavu za ciljane društvene mreže, pripremite sličice ili druge slikovne materijale, i promovirajte svoje edukacije.

✅ Platite oglašavanje putem oglašivačkih mreža

Plaćeno oglašavanje dobra je opcija ako ste se unaprijed pripremili i imate još barem 30 dana do termina edukacije. Preporučujem da angažirate agenciju ili samostalnog stručnjaka za oglašavanje i na vrijeme se pripremite za početak kampanje.

Google je dobra oglašivačka mreža ako već postoji potražnja za temom vaše edukacije. Potražnja znači da vaši ciljani kupci već upisuju ključne riječi u potrazi za rješenjem kakvo nudi vaša edukacija. O oglašavanju edukacija snimila sam epizodu Eduza Showa s Vicom Božićem.

Facebook je dobar izbor ako potražnje za temom još nema, nego je treba stvoriti:

  • Dobro je promovirati i sadržaj, npr. neke članke ili videe koji govore o temi koju želite promovirati i o kojoj ćete educirati.
  • Prednost Facebooka je što ima velik i ciljan doseg do ciljane publike koja je zainteresirana za određene općenite teme. Da biste učinkovito iskoristili taj veliki doseg, preporučujem da naučite koristiti Facebook Ads Manager ili angažirate stručnjaka za oglašavanje.

✅ Osobno pozovite polaznike, jednog po jednu!

Izujte cipele marketingaša i obujte cipele prodavača!

Ako imate veliku poslovnu mrežu, puno klijenata i odradili ste već puno poslova, vjerojatno možete samo s newsletterom i nekoliko ciljanih osobnih poziva na par adresa popuniti mjesta na edukaciji.

Etabliranim edukatorima prodat će sva mjesta na edukaciji samo s nekoliko objava na društvenim mrežama. Blago onima koji su investirali u građenje osobne zajednice!

A što ako nemate publiku, klijente i na samom ste početku?

Ako ste u zadnja 2-3 mjeseca pričali sa 2-3 čovjeka o uslugama koje prodajete ili edukacijama koje planirate, kontaktirajte ta 2-3 čovjeka. Kontaktirajte ljude s kojima ste komunicirali putem društvenih mreža ili im pomogli nekada u prošlosti, a smatrate da su ciljana publika za vašu edukaciju, odnosno mislite da bi im pomoglo ono što vi radite.

Primjer s Linkedina: neobavezno se tjednima dopisujete s osobom s kojom ste se nedavno povezali. Kad se bliži vaša edukacija, jednostavno ih informirajte o tome – kada će biti, o čemu će se pričati, zašto mislite da bi im bila korisna, i ako hoće – nek se prijave. That's it! Da, to je direktna osobna prodaja, taj grozni pitching strancima kojeg se neki mali poduzetnici groze. Međutim, ako ste s nekime započeli neki normalni poslovni odnos i razvili diskusiju, pozvati nekoga da kupi vašu edukaciju djelovat će prirodno i druga osoba će vam se čak zahvaliti što mislite na nju.

Za vas koji već imate klijente s kojima preferirate telefonirati, nazovite ih telefonski i ispričajte im o svojoj nadolazećoj edukaciji. Ja uvijek naglasim koji je razlog zašto mislim da bi ta edukacija pomogla baš toj osobi. Primjerice, ako znam da mom klijentu šteka produkcija sadržaja za web (jer su to sami rekli), ja ću njih pozvati na edukaciju koja ima veze s produkcijom sadržaja za web. Klijenti koje tako odlučim pozvati uglavnom dođu! (Svi moji klijenti su super :)

Osobno pozivanje super funkcionira, pogotovo ako imate ljude koji su već bili na nekoj vašoj edukaciji. Njima ne trebate prodavati sebe, nego temu i vrijednost koju će dobiti od nove edukacije. A ako ste neetablirani edukator koji naplaćuje edukaciju, to je proizvod koji netko mora kupiti, što znači da ta edukacija MORA pružiti neku jasnu vrijednost. Tada morate jače prodavati i sebe i svoju ideju i svoj edukativni proizvod istovremeno.

✅ Angažirajte svoju postojeću poslovnu mrežu

Ovo mnogi često zaborave: pozovite i svoje (poslovne) prijatelje da vam pomognu!

Ne sramite se i ne zanemarujte pomoć koju možete dobiti od svoje poslovne mreže ljudi.

Ako ste ulagali u umrežavanje (networking) bilo putem interneta ili uživo, ako ste nekome pomagali ili ljudima radili usluge, došlo je vrijeme da i vi dobijete nešto zauzvrat. Kako drugi mogu pomoći vama?

Zamolite kolege da podijele vašu edukaciju ili da preporuče nekog svog klijenta kojem bi vaša edukacija mogla biti zanimljiva i korisna.

Svakako ne zagovaram da nekome pomažete SAMO zato da biste to kasnije mogli naplatiti. Uzajamna pomoć prirodna je posljedica umrežavanja. Ako vi pomažete ljudima, i oni će rado pomoći vama kada zatreba!

✅ DRUGI POZIV na edukaciju

Poanta je da pozovete polaznike da rezerviraju svoje mjesto na edukaciji nekoliko puta. Nije dovoljno samo jednom. Predlažem da odradite barem tri poziva, a u drugom pozivu ponovo angažirajte:

  • newsletter: 'ostalo je samo x mjesta za edukaciju, prijavite se'
  • društvene mreže: probajte u svakom pozivu koristiti drukčije društvene objave za poziv na edukaciju.

Unaprijed isplanirajte kakav sadržaj ćete napisati za prvu, drugu i treću objavu. Prilagodite sadržaj svakoj od društvenih mreža.

Nemojte misliti da ne možete poslati newsletter zato jer ste ga već poslali prošli tjedan. Itekako možete i trebali biste! Zato ste i radili na vašim digitalnim kanalima da bi ste ih koristili onda kad imate nove proizvode. Klijenti vam to neće zamjeriti jer njima vaša informacija predstavlja vrijednost i dajete im nešto novo.

✅ FINALNI POZIV na edukaciju

Planirajte ga 2-3 dana prije održavanja edukacije. Polaznici često doslovno čekaju zadnji tren da bi se prijavili na edukaciju zato jer ne znaju unaprijed gdje će biti za vrijeme termina vaše edukacije. Te polaznike možete privući samo ako imate hrabrosti 2 ili 3 puta promovirati svoju edukaciju:

'Ovo je zadnji poziv za edukaciju, imamo još x mjesta, tu je link za prijavu ili plaćanje.'

Zbog današnjeg brzog tempa poslovanja, velika je mogućnost da će vam se netko prijaviti u zadnjem trenutku.

Još primjera promocije edukacija

Pogledajte primjer video Linkedin posta s odbrojavanjem u kojem se vizualno pokazuje koliko je dana ostalo do isteka 'early bird' cijene.

Napravite Q&A live stream za potrebe promocije edukacije i organizirajte vrijeme za odgovaranje na pitanja polaznika. Live stream je iznimno koristan za ljude koji nisu sigurni predstavlja li im ta edukacija vrijednost. Live stream je također i prilika da polaznici upoznaju edukatora uživo (putem interneta) i preporučujem vam live stream ako još niste etablirani edukator.

Ako niste vični videu, možete objaviti 'najobičniji' post:

Za više ideja, na Linkedin tražilici upišite #edukacija i dobit ćete primjere različitih formata objava koje su drugi edukatori koristili za promociju edukacije.

Što nemojte raditi?

Nemojte spamati grupe na Facebooku, Linkedinu i ostalim društvenim mrežama s linkovima na vaše promotivne ponude. ako u tim zajednicama ne sudjelujete, ne komentirate i općenito ne donosite nikakvu vrijednost, administratori tih grupa neće biti oduševljeni i zaradit ćete neki penal.

Međutim, ako ste angažirani član neke zajednice i dogovorite se administratorom promotivni link možda će vam proći. Pitajte administratora je li ok da se i tim putem malo promovirate. Ako ste dobar član zajednice, administrator će vam to dozvoliti.

Kakva promocija neće pomoći u kratkom vremenu?

SEO optimizacija vam neće pomoći u roku 14-30 dana. To vam može pomoći ako razmišljate unaprijed nekoliko mjeseci (2-6 mjeseci) o tome kako iskoristiti sadržaj, članke i ostalo da dobro kotirate na Googleu.

The End, My Friend

Došao je kraj članku, vaše putovanje tek počinje! Što je pri tom ključno?

Priprema!

Ako ste odlučili organizirati edukaciju i samostalno je promovirati, pripremite se na vrijeme! Da ponovimo:

  1. Unaprijed pitajte publiku kakve ih teme zanimaju.
  2. Koristite društvene kanale za ispitivanje tržišta i educiranje o temi koju ćete promovirati.
  3. Unaprijed dogovorite goste i promovirajte ih.
  4. Pripremite sadržaj koji ćete plasirati svojoj publici.
  5. Ne sramite se kontaktirati prijatelje i poslovne poznanike.
  6. Pozivajte više puta na vašu edukaciju - ljudi cijene kad ih se podsjeća!

Stručnjaci, želite nuditi edukacije i tako živjeti od svog znanja?

Eduza je platforma koja vam pomaže izgraditi vaš osobni brend kao stručnjaka i edukatora te promovirati vas i vaše edukacije. Prijavite nam vaše edukacije i mi ćemo ih uvrstiti u Eduzin katalog poslovnih edukacija.