Eduza blog / 26.08.2020.

Sedam edukatora otkriva svoje planove za sezonu jesen-zima 2020 [PITANJE MJESECA]

Zanima vas kako se vaši kolege poslovni edukatori ili vaši omiljeni predavači pripremaju za isporuku svojih programa?

Zanima vas kako drugi dišu po pitanju neizvjesnosti koju svi očekujemo, a unatoč kojoj posao i usavršavanje moraju ići dalje?

Hoćemo li se svi skupa educirati i poslovno družiti offline, online, nešto između?

Zamolili smo poslovne edukatore iz sedam hrvatskih tvrtki da nam prenesu svoja razmišljanja o tome kako će održavati edukacije tijekom sezone jesen-zima 2020.

Pitanja koja smo postavili

  1. Kakav vam je plan za održavanje offline edukacija?
  2. Da li ćete neke postojeće edukacije iz offline svijeta preseliti online?
  3. Da li ćete kreirati neke potpuno nove edukacije? Ispričajte ukratko vaše razmišljanje o tome.

Naši sugovornici

  1. Marija Bošković Batarelo, Parser.hr - Parser compliance d.o.o.
  2. Bruno Pleško, Seminar.hr - M.B. Seminar d.o.o.
  3. Jagoda Poropat Darrer, Umijece-govora.hr - Darrer d.o.o.
  4. Mia Biberović, Smartninja.hr - Netokracija d.o.o.
  5. Renata Puljiz, Edukacije.hr - Gastro mreža d.o.o.
  6. Martina Lucić Čanak, Magic4.club - Positive garden d.o.o.
  7. Selma Čmelik, Zonaplus.hr - Zona plus d.o.o.

Najzanimljiviji uvidi

  • Potrebe i želje polaznika edukacija glavna su vodilja svima
  • Edukatori su skratili i offline edukacije, i online seminare
  • Novo normalno kod gotovo svih edukatora bilo je povod za neke potpuno nove i inovativne edukacije, na koje klijenti jako dobro reagiraju, i koje će se nastaviti nuditi i na jesen-zimu
  • Neki edukatori očekuju porast tržišta i potražnje za tim novim znanjima
  • Kriza kao prilika: neki edukatori proširili su svoje tržište izvan sjedišta tvrtke
  • Neki edukativni programi mijenjaju formate u kombinaciju učenja, mentoriranja i savjetovanja
  • Edukatori su s prilagodbama počeli još u ožujku
  • Brojne edukacije su adaptirane za online isporuku
  • Neki edukatori izvode svoje programe paralelno offline i online
  • Postoje izazovi u adaptaciji edukacija za online okolinu
  • Svi su se edukatori prilagodili novim epidemiološkim mjerama

Pitanje #1: Kakav vam je plan za održavanje offline edukacija?

"Moje je mišljenje da će se offline radionice i dalje održavati. Ljudi će se jednostavno prilagoditi ovim novim uvjetima i naučit će živjeti s tim." ~ Selma Čmelik, Zonaplus.hr

Marija, Parser.hr

Sve offline edukacije smo skratili te se sada održavaju uglavnom u periodu od 10-14 sati.

Offline edukacije održavamo u malim grupama od oko pet osoba, uz poštovanje razmaka između polaznika te prozračivanje prostorija. Za sve polaznike osiguravamo dezinfekcijska sredstva i maske.

U bilo kojem trenutku sve offline edukacije se mogu prebaciti online.

Bruno, Seminar.hr

Offline seminare planiramo održavati i nadalje koliko nam to trenutna situacija dopušta.

Jagoda, Umijece-govora.hr

Izvodimo paralelno online edukacije u trajanju od 90 minuta i offline edukacije u trajanju od četiri sata s maksimalno deset sudionika s obzirom na veličinu dvorana koje imamo na raspolaganju.

Inače, u tvrtci koju vodim, Umijeće govora koja je specijalizirana za poslovnu komunikaciju još smo u ožujku, odmah po objavljenim epidemiološkim mjerama koje su podrazumijevale obustavu kontaktne nastave, edukaciju po edukaciju prilagođavali za izvođenje online putem platforme Zoom. Čim su to uvjeti dozvolili, kontaktnu smo nastavu ponovno počeli redovno održavati prilagodivši je smjernicama novih epidemioloških mjera te se toga i do danas držimo.

Mia, Smartninja.hr

Plan je pratiti situaciju oko novog koronavirusa, upute stožera, ali i razmišljanja naših predavača te polaznika.

I u trenutcima kad se situacija smirivala i kad su se mogli održavati veći skupovi ljudi uživo, mi smo osluškivali brige naših predavača i polaznika koji su željeli smanjiti kontakt s nepoznatim osobama na minimum, stoga smo odlučili odgoditi organizaciju offline edukacija do daljnjega.

Plan je bio pričekati da prođe ljeto te eventualno tijekom jeseni krenuti s prvim edukacijama u učionicama, no, kako posljednjih dana bilježimo značajan porast broja oboljelih, pomičemo sve za neka buduća vremena.

Renata, Edukacije.hr

U planu za jesen imamo naše redovne offline edukacije.

Dio njih temama je prilagođen situaciji uzrokovanoj pandemijom. Među ostalim, po četvrti put organiziramo edukaciju Radno pravo - najveći problemi i rješenja tijekom i nakon koronakrize, kao i seminar Najčešće greške u provedbi EU projekata u postkorona krizi.

Uz to, održavamo i naše ostale edukacije, a posebnu pažnju poklanjamo osiguranju maksimalnih higijenskih uvjeta poput: nošenja i dijeljenja maski i dezificijensa za ruke, osiguranja dovoljnog razmaka među polaznicima, čistoće i provjetrenosti dvorana.

Martina, Magic4.club

Bila bih sretna da mogu održavati offline edukacije. Plan sam imala, i kao većina planova za ovu godinu, i taj je pao u vodu.

Vjerujem da će doći trenutak kada održavanje offline edukacija neće biti upitno jer rad uživo dovodi do drugačijih rezultata i potencijalno se otvaraju nove teme za razgovor i suradnje. A i ja sam outgoing osoba, volim se družiti kao što volim osjetiti energiju koja se stvara tijekom ovakvih događanja.

Materijale imam spremne, osluškivat ću situaciju i kad procijenim da postoji termin kada bi se edukacija mogla održati, objavit ću termin. Najgore što se može desiti jest da ju otkažem.

Selma, Zonaplus.hr

Vrlo je teško išta planirati u ovakvim okolnostima. Moj plan je još uvijek da ću sredinom 9. mjeseca objaviti pojedine offline edukacije. Planiram održati edukacije koje su bile zakazane, pa odgođene u 6. mjesecu. Konkretno, radionica: Turistički proizvod na društvenim mrežama. Ako bude moguće zbog epidemiološke situacije, sigurno ću pokrenuti promociju i pozvati ljude da dođu.

Pitanje #2: Da li ćete neke postojeće edukacije iz offline svijeta preseliti online?

"Mišljenja smo da online seminari ne mogu u potpunosti zamijeniti klasične seminare." ~ Bruno Pleško, Seminar.hr

Marija, Parser.hr

Određene edukacije, kao što je 'Zaštita poslovne tajne' i 'Sprječavanje pranja novca i financiranja terorizma' prebacili smo online te skratili trajanje edukacije na maksimalno 2 sata.

Bruno, Seminar.hr

Online seminare ćemo održavati po potrebi odnosno po interesu klijenata.

Jagoda, Umijece-govora.hr

Sve su naše edukacije u paralelnoj ponudi online i offline. S obzirom da se radi o komunikacijskim edukacijama, preferiramo raditi offline no, u svakom smo trenutku spremni prilagoditi se novim epidemiološkim mjerama i zahtjevima naših klijenata.

Mia, Smartninja.hr

Mi smo još u ožujku napravili velik zaokret i prebacili online sve postojeće te buduće edukacije digitalnih vještina, od programiranja do upravljanja bazama podataka. Moram priznati da to nije bio lak zadatak, ali imali smo podršku pokretača SmartNinja franšize te naših instruktora, a i većina polaznika objeručke je prihvatila prebacivanje tečajeva online. Iako je bilo nekolicina osoba kojima to nije odgovaralo, istodobno nam se tržište proširilo van Zagreba, gdje smo do sada održavali tečajeve, tako da je ova kriza ujedno postala i prilika.

Renata, Edukacije.hr

Još smo proljetos, u prvom valu korone, snimili u našem studiju desetak online seminara, koje imamo u ponudi paralelno s offline edukacijama. To se pokazalo kao dobar potez, jer u uvjetima pandemije polaznicima odgovara edukacije slušati iz sigurnosti vlastitog doma ili ureda.

Martina, Magic4.club

Da, planiram dio koji sam bila namijenila raditi uživo preseliti online. Još nisam odlučila u kojem točno formatu, tj. hoće li sadržaj biti unaprijed snimljen, ili će biti uživo, ili možda kombinacija.

Selma, Zonaplus.hr

Ja sam kroz 4. i 5. mjesec kreirala nove online readionice koje su upravo prilagođene mikro i malim poduzetnicima. Radi se o prilagođenim sadržajima svakom poslovanju, tako da polaznik može zaista izvući maksimum. To na kraju ispada kao proces educiranja i mentoriranja u jednom.

Offline ima svoje prednosti pred onlineom, kao i obrnuto. Pitanje je sada vještine svakog pojedinog edukatora kako će te benefite isprezentirati i koliko će biti uspješan u tome.

Pitanje #3: Da li ćete kreirati neke potpuno nove edukacije? Ispričajte ukratko vaše razmišljanje o tome.

"U budućnosti planiramo ulagati još više resursa u naše digitalne kanale te nove oblike edukacije." ~ Marija Bošković Batarelo, Parser.hr

Marija, Parser.hr

Kreirali smo nove edukacije - webinare 'Privatnost i zaštita osobnih podataka' i 'Informacijska sigurnost' putem kojih smo omogućili polaznicima da uz razumne cijene dobiju na jednom mjestu video sadržaj, materijale i obrasce. Sav sadržaj se može pohraniti na računalo polaznika te mu polaznik može pristupiti u bilo koje vrijeme s bilo kojeg mjesta.

Bruno, Seminar.hr

Nadolazeće vrijeme i količina sudionika na offline seminarima odredit će način prezentacije dok se situacija s COVID-om ne stabilizira.

Ulažemo veliki napor i konstantno radimo na tome da našim polaznicima nudimo uvijek aktualne, ažurne i stručne seminare iz različitih područja u poslovnom okruženju.

Naš cilj je da poslovnim korisnicima postanemo broj jedan za sve nejasnoće i problematiku iz poslovanja s promptnim, stručnim i točnim pojašnjenjima.

Jagoda, Umijece-govora.hr

Proljetos smo kreirali cijelu seriju komunikacijskih edukacija prilagođenih i oblikovanih na način da odgovore na tzv. novo normalno te na potrebu naših klijenata za kvalitetnijom i boljom komunikacijom unutar timova i među timovima. Dakle, i na horizontalnoj razini i na onoj vertikalnoj u korporativnim hijerarhijama.

Poslovna se zajednica uvjerila koliko je komunikacija presudna u kriznim situacijama, a posebice u upravljanju virtualnim timovima i organizaciji rada na daljinu. Odmah smo na tu potrebu odgovorili našim novim edukacijama koje smo nazvali VIRTUALNIM KAVAMA, na kojima klijenti s našim stručnjacima iz komunikologije, fonetike, psihologije i ekonomije nalaze optimalna rješenja za sve izazove koje je pred njihovo poslovanje postavila pandemija koronavirusa.

Nadalje, iskristalizirali su se novi komunikacijski izazovi među članovima u lancu opskrbe koji su bili pogođeni krizom, pa smo za tu svrhu kreirali novu radionicu, KOMUNIKACIJA U LANCU OPSKRBE.

Zatim, za potrebe gradnje otpornosti na stres i prilagodbe stalnim mijenama u poslovnom okružju osmislili smo radionicu OSOBNI RAST I POSLOVNI RAZVOJ.

Za sada klijenti reagiraju jako dobro na sve naše novitete.

I nadalje ćemo pratiti edpidemiološke mjere, svjetske trendove na polju komunikacija te za svoje klijente osmišljavati edukacije i radionice koje će im pomoći u svladavanju svih prepreka koje nam nosi novo normalno.

Mia, Smartninja.hr

Već smo u doba pandemije i online predavanja pokrenuli jednu novu edukaciju i održali već dvije radionice. Riječ o tečaju koji se tiče internetske sigurnosti i zaštiti od hakera i zlonamjernih softvera, a vjerujem da će porast korištenja tehnologija zbog rada na daljinu natjerati mnoge da porazmisle o svojoj sigurnosti na internetu. A posebice tvrtke - potrebno je educirati djelatnike kako da zaštite sebe, ali i povjerljive informacije tvrtke, jer vjerujem da će rasti i broj prijevara te napadaja na ranjive sustave i metode tvrtki koje u većini slučajeva nisu bile spremne na rad na daljinu.

Trenutno imamo otvorene liste čekanja za idući tečaj Hakiranje i internetska sigurnost koji se mogu pronaći na našem webu.

Kao i uvijek, osluškivat ćemo tržište i njegove potrebe za digitalnim vještinama, koje će samo rasti, i prilagođavati naše programe tome, online i offline!

Renata, Edukacije.hr

Uvijek tragamo za novim temama te se prilagođavamo potrebama i zahtjevima tržišta rada i poslovne zajednice. Sada će nam svima edukacije i razvoj trebati više nego ikada prije, jer nam slijede velike promjene.

Posebnu ćemo pažnju posvetiti pomaganju našim klijentima kroz organizaciju edukacija o trenutno najaktualnijim temama poput organizacije rada od kuće te izmjena i noviteta Zakona o radu. Već dugo i temeljito pripremamo i kvalitetan seminar o kriznom managementu, kao i o novim pravilima B2B prodaje u 'korona' razdoblju.

Martina, Magic4.club

Kako je moja profesija vezana uz turizam i komunikacije, edukacije su na temu kako kreirati turistički proizvod, na koji način razmišljati o turističkom proizvodu, kako ga razvijati i na koji način komunicirati njegove benefite. Ovakva vrsta edukacije može biti dosta opsežna, pogotovo ako se uzme u obzir da nije isto razvija li turistički proizvod jedna destinacija, hotel ili privatni iznajmljivač. Sada mi je najveći izazov kod kreiranja online programa na koji način sistematizirati sadržaj i vježbe da polaznicima na što razumljiviji način približim temu i dam odgovore na njihova pitanja koji dovode do rezultata.

Što više razmišljam o cijelom konceptu, vidim puno mogućnosti, modela i načina kako se to može raditi. Možda čak i previše. 😊 Priznajem, u velikim sam dilemama s kojim elementima bih trebala započeti, a ostatak s vremenom nadograđivati. Uz to, moj perfekcionizam mi u ovom slučaju ne radi u korist. 😉 Znam da postoji potreba za ovakvom vrstom edukacija kakve nudim jer sam u prvoj polovici ove godine primila puno poziva s istom dilemom 'Meni je do sada posao sam dolazio. A kako da se sada istaknem od drugih?'

Selma, Zonaplus.hr

Svakako razmišljam o novim edukacijama. Trudim se slušati stvarne potrebe malih poduzetnika i ponuditi im program od kojeg će zaista imati koristi. Volim da imamo win-win situaciju, da su zadovoljni i polaznici i ja.

Trenutno osmišljavam svojevrsni program mentoriranja (ako se to tako može nazvati). Cilj je ponuditi sadržaj i pokazati praktičnu primjenu i onda kroz rok od 30 dana pratiti implementaciju tog sadržaja. Pokazalo se da ljudi dođu na radionicu, odslušaju sadržaj, započnu s primjenom i onda na prvoj prepreci zapnu i odustaju. Treba im pomoć kako nastaviti dalje. A ima pomalo veze i s osobnim commitmentom polaznika: ako se netko odluči na program od 30 dana, tada se mora obvezati tih 30 dana raditi na konkretnim zadacima. Vjerujem da uspjeh ne može izostati.

Ja se veselim novim edukacijama iako je puno toga nepoznato i neizvjesno. Meni su edukacije donijele jako puno zanimljivih kontakata, a i ja sam se razvijala i učila na svakoj od njih.


Obogatite ovaj članak svojim iskustvom i praksom

Uključite se u raspravu na Linkedinu.

Višnja Željeznjak
Višnja Željeznjak
Edukatorica i savjetnica za edukacijski marketing i B2B digitalni marketing
Višnja je pokretačica Eduze, platforme za pronalaženje i plasiranje poslovnih edukacija na kojoj čitate ovaj članak. 21+ godina iskustva na području digitalnog marketinga i prodaje stekla je radeći na stotinama projekata razvoja web stranica u okviru svoje tvrtke Logit internet usluge d.o.o.
5,0