Eduza blog / 14.10.2022.

Želite biti uspješan voditelj projekta izrade web shopa? Evo što morate znati

Tko će voditi projekt razvoja web shopa?

Kad krenete u razvoj vašeg web shopa, vrlo je moguće da ćete vidjeti da će stvari krenuti po zlu i ne baš onako kako biste vi to željeli.

Ako ste u fazi da radite novi web shop ili samo prilagođujete postojeći, vi sami s vašim programerima trebat ćete neku vrstu čarobnjaka koji će nadgledati cijeli razvojni proces te vam savjetovati načine kako nešto poboljšati.

Upravo je voditelj razvoja eCommerce projekta ono što svaki projekt treba, i taj voditelj treba imati i određena znanja, i koristiti prave metodologije i alate. Ako ste vi eCommerce stručnjak koji se našao u toj ulozi, ovdje ćete saznati čime sve trebate baratati da biste bili iznimno uspješni voditelj razvoja web trgovine.

Dobro planirajte i birajte alate za upravljanje projektima

Odabrani alati trebaju omogućiti vama i vašem web shopu da:

  • Bude konkurentan na tržištu,
  • Prati konkurenciju i trendove kako se ne bi izgubio korak s tržištem,
  • Dobije pozitivno iskustvo kupnje od strane kupaca te poveća prodaju,
  • Implementira najnovije module i funkcionalnosti kako bi shop bio konkurentan i
  • Zaradi dodatni prihod.

Zbog svih ovih parametara, upravljanje projektom izrade web trgovine te korištenje odgovarajuće metodologije za upravljanje projektima ključni su elementi za stabilan rast i  uspješnu realizaciju.

Što je to upravljanje projektom izrade web trgovine?

eCommerce projektni menadžment je i dalje grana tradicionalnog projektnog menadžmenta, ali sa svojim specifičnostima. Tu se ubraja praksa primjene različitih vještina, alata i tehnika koje su usmjerene na  učinkovit rast i razvoj projekta izrade web trgovine.

Koje su popularne metodologije upravljanja razvojem eCommerce projekta?

Dobro odabrana metodologija za vođenje izrade web shopa omogućit će tvrtkama da izbjegnu mnoge izazove na početku. Međutim, često je izazovno prilagoditi samo jednu metodologiju projektu web trgovine. Zbog toga danas većina voditelja projekata kombinira nekoliko metodologija kako bi ih mogla prilagoditi poslovnih zahtjevima.

Danas razlikujemo dva različita smjera kojima pripadaju metodologije upravljanja projektima:

  1. Tradicionalni pristup izradi projekta - idealan za projekte koji su vrlo jednostavni i predvidljivi i s jasno definiranim ograničenjima. Kako se tržište promjenilo i napredovalo posljednih 50-tak godina, tako se promijenio i poslovni svijet, pa tradicionalni pristup više nije dovoljan.
  2. Agilni pristup izradi projekta - karakterističan po prilagodljivosti. Gledajući tradicionalni pristup u kojem je sve unaprijed poznato, agilni pristup stavlja naglasak na izvršavanje, a ne pomno planiranje svakog koraka projekta.

Agilni pristup realizaciji eCommerce projekta

Agilni pristup projektu izvrsno funkcionira za projekte sa zahtjevima koji se često mijenjaju. U takvim projektima zadaci se dijele na manje dijelove koji se mogu revidirati.

Mnogi voditelji razvoja eCommerce projekata odlučuju se za agilnu metodologiju jer ona omogućuje prikupljanje podataka i informacija tijekom cijelog procesa razvoja web shopa.

Scrum je najpopularniji model za agilno upravljanje projektima i to baš najviše u eCommerce industriji.

Scrum se obično koristi za razvoj složenih proizvoda. On poboljšava komunikaciju između članova tima, potičući ih na razmjenu znanja o procesima koji su u tijeku i udružujući svoje napore kako bi isporučili proizvode visoke kvalitete. Ova metodologija stavlja u fokus timski rad, pa je vrlo važno da svaki član tima ima dovoljno iskustva da može brzo riješiti neki potencijalni problem.

Neki popularni alati za vođenje razvoja web shopa

Jedna popularna platforma jest monday.com na kojoj svatko može stvoriti alate koji su mu potrebni za pokretanje svakog aspekta svog posla.

Postoji alat koji je izgrađen tako da možete upravljati radom i svojih timova, i klijenata na jednoj platformi. Od fakturiranja, preko praćenja vremena, pa sve do neograničenog pristupa klijentima, sve što vam je potrebno za pružanje usluga klijentima nalazi se u ovom alatu. Zvuči odlično, zar ne? Alat se zove Teamwork i na jednom mjestu pruža sve što je potrebno za timove i poslovanje.

Kako krenuti s planiranjem projekta izrade web shopa?

Nakon što oformite tim ljudi koji će raditi na izgradnji vaše web trgovine, trebat ćete odabrati PM metodologiju te, naravno, integratora koji će vam izgraditi vaš web shop. Upravo to planiranje projekta pomaže vam da ostanete unutar vremenskog i financijskog okvira te vam pomaže da izbjegnete strateške pogreške.

Koraci za uspješno vođenje izrade eCommerce projekta

  1. Odabir prave PM metodologije - takva da odgovara projektu vaše web trgovine.
  2. Analiza konkurencije - ako želite opstati na tržištu, vrlo je važno da možete svojim kupcima ponuditi najbolje iskustvo kupnje u vašoj web trgovini, a to možete tako da vidite metode vaše konkurencije i da budete bolji od njih.
  3. Detaljno planiranje projekta - za dobar razvoj projekta voditelj mora postaviti jasne ciljeve, odabrati odgovarajuće alate, definirati rezultate, rokove i procijeniti budžet.
  4. Okupljanje vašeg projektnog tima - kada definirate tim, odredite tijek rada svakog tima posebno.
  5. Praćenje razvoja projekta - vrlo je važno da voditelj stalno prati razvojni proces kako bi na vrijeme mogao detektirati bilo kakve izazove koji bi mogli utjecati na uspješnost projekta razvoja.
  6. Produkcija (go live) projekta - puštanje web trgovine u rad velik je trenutak za svaku tvrtku. Vrlo je važno da se najkasnije u ovoj fazi prikupe povratne informacije od vaših kupaca koje će vam pomoći u daljnjim koracima planiranja i razvijanja vaše web trgovine.
  7. Nastavak daljnjeg razvoja i testiranje novih ideja - nakon lansiranja web shopa važno je da dalje radite na testiranju vaših proizovda i tržišta, da se uvode nove funkcionalnosti i aktivnosti kako bi se dalje moglo raditi na planiranju nove strategije za što bolji učinak na tržištu.

Upravljanje razvojem eCommerce projekta jest primjena vještina, znanja i alata na postizanje ciljeva i zahtjeva online svijeta. Kvalitetno upravljanje i vođenje eCommerce projekta može poboljšati učinkovitost poslovanja te poboljšati izvedbu tima i zadovoljstvo kupaca.

Niste sigurni da li ste stvarno dobar voditelj eCommerce projekta?

Ako trebate dodatna znanja i vještine kako uspješno voditi i pokrenuti vaše online poslovanje, prijavite se na radionicu za početnike Kako uspješno voditi projekt izrade i razvoja web shopa.

Na radionici ću vam pokazati kako se vodi uspješan razvoj eCommerce projekta. Naučit ćete komunicirati s klijentom i timom ljudi u svim razvojnim fazama izrade web shopa.

Termini edukativne radionice organiziraju se individualno te prema vašim željama može biti online ili uživo.

Steknite nove vještine:

Kako uspješno voditi projekt izrade i razvoja web shopa

Tanja Šincek
Tanja Šincek
Savjetnica za eCommerce poslovanje i digitalni marketing
Tanja je eCommerce stručnjakinja i savjetnica za online poslovanje. Kombinirajući digitalnu stručnost i strategiju, pomaže tvrtkama da postave i ostvare hrabru viziju za svoje online kanale kako bi bili konkurentni u digitalnom i ecommerce svijetu. Uz samu izradu poslovnog plana, da ostvarite sve ono što ste zamislili, potrebno je imati prave ljude uz sebe. Upravo je ona jedna od onih koja vam može pokrenuti i unaprijediti online poslovanje da upoznate vaš svijet mogućnosti. Više informacija o njenim uslugama i ekspertizi pogledajte na https://www.webroomagency.com/
5,0