Eduza blog / 30.11.2022.

Zašto toliko negativnih recenzija, a ponuda odlična? 🎧 Klara Frančišković, Eduza Linkedin Audio

Istina je da lakše pamtimo loše stvari, a one dobre nam nekako ispare.

Negativne recenzije se puno češće ostavljaju od onih pozitivnih. Negativni su uvijek glasniji, iako ih je manje. Mora li to biti tako? Možemo li ih nadglasati?

Za odgovore na ta pitanja u goste smo doveli Klaru Frančišković, stručnjakinju za customer experience koja je nedavno na LinkedInu pokrenula hešteg #DobraStranaTurizma. S njom smo pričali kako i zašto se fokusirati na dobre, umjesto na loše priče.

Gošća: Klara Frančišković

Povežite se s Klarom i saznajte više:


SPONZOR

Briefing e-servisi šalje vam natječaje javne nabave za vašu djelatnost putem emaila.
Javna nadmetanja iz Hrvatske, BiH i svih zemalja regije.

Posjetite: https://www.briefing-nadmetanja.hr/


Poslušajte podcast

Zašto je Klara pokrenula hešteg #DobraStranaTurizma?

Ovog su joj ljeta, u špici turističke sezone, iskakale negativne recenzije i loše usluge gdje god se okrenula. Zbog toga je pomislila: 'pa mora postojati nešto dobro, ajmo pričati o dobrom, zašto toliko volimo naglašavati sve loše?'

Zaključila je da je krajnje vrijeme da se pokrene ovakav način i da krenemo pričati dobre priče koje su nam se dogodile.

Treba širiti što više dobrih priča!

Njezina želja je da ljudi počnu razmišljati na drugačiji način i pričati dobre priče iz turizma. Smatra da su to sve preporuke koje bi trebali podijeliti s drugima i dati ljudima do znanja da postoji nešto dobro oko nas, iako toga nismo uopće svjesni.

Što da pišem izvan ljetne sezone o turizmu?

Turizam nisu samo hoteli, iznajmljivači i restorani, već svi mali kotačići koji ga čine – prijevoznici, prodavači suvenira, iznajmljivači suncobrana – svi oni mogu biti priča o dobroj strani turizma.

Klarin cilj je na turizam ne gledamo usko nego šire. Ako netko u doticaju s turistima radi neku dobru stvar, zašto je ne ispričati?

Općenito, u turizmu ima malo konkretnih recenzija, češće su to negativne recenzije. Ljudi si rjeđe uzimaju vrijeme da napišu što je bilo dobro. Razlog je taj što će se pozitivne recenzije napisati eventualno dok iskustvo još traje, na licu mjesta, a negativne će se napisati i nakon 2-3 dana.

Klara je zato i pokrenula #DobraStranaTurizma da se priča i o dobrim stvarima jer to će netko pročitati i zapamtiti barem dio. I to je recenzija, i to dobra recenzija.

Što ima kod tebe u susjedstvu?

Osim toga, kad ste zadnji put propustili neki lokalni događaj jer niste na vrijeme saznali za njega?

Nitko o tome ne piše i zato teško dolazimo do informacija. Upravo o takvim lokalnim događajima koji su u našoj okolini treba pričati i isticati ih, smatra Klara.

Jer, bez obzira na to što je Hrvatska odlična destinacija za strance, puno toga se nudi i domaćim gostima, ali se o tome malo zna. Kroz #DobraStranaTurizma možete ljudima oko sebe dati do znanja o nekim fora lokalnim događajima.

Kakav je odaziv postova s ovim heštegom?

Klara kaže da je odaziva za sad - sramežljiv. No, priče koje su objavljene su zaista odlične. Kao primjer Klara je istaknula priču o taksistu koji u svom taksiju nudi grickalice i piće u cijeni vožnje te male priče ljudi koji promoviraju svoju dobru stranu turizma. Granica nema, pridružite se!

Jednostavno je: neke stvari su dovoljno dobre da su vrijedne spomena. Treba ih se samo prisjetiti.

Što možemo konkretno napraviti da se priključimo?

Klara savjetuje da krenemo malim koracima - pričajmo priče i pišimo postove: 'Povežimo se, pokrenimo nešto dobro i budimo glasniji u dobrom smjeru. Pričajmo o dobroj strani turizma!'

Slažemo se, moramo biti glasniji. Moramo biti primjer onoga što želimo vidjeti u svijetu.

Ako želimo vidjeti dobre priče, sami ih moramo pričati.

Što smo još čuli u epizodi?

Klara nam je ispričala i o tome možemo li izgladiti korisničko iskustvo prije nego ono postane negativno te kako (ne)trebamo s kupcima komunicirati na društvenim mrežama. Komunikacija se mora vježbati, a to možete i na jednoj od Klarinih radionica Kako pružiti nezaboravno korisničko iskustvo.

U snimci poslušajte i kakve smo sve zanimljive informacije o customer experiencu čuli od naših slušatelja. Uživajte!

Misao za kraj

Klara Frančišković, Eduza Show #55:

'Povežimo se, pokrenimo nešto dobro i budimo glasniji u dobrom smjeru! Pričajmo o dobroj strani turizma!'

Citat Klara Frančišković, Eduza Show: 'Povežimo se, pokrenimo nešto dobro i budimo glasniji u dobrom smjeru! Pričajmo o dobroj strani turizma!'

Steknite nove vještine:

Korisničko iskustvo: uvod u uspješnije poslovanje

Višnja Željeznjak
Višnja Željeznjak
Edukatorica i savjetnica za edukacijski marketing i B2B digitalni marketing
Višnja je pokretačica Eduze, platforme za pronalaženje i plasiranje poslovnih edukacija na kojoj čitate ovaj članak. 21+ godina iskustva na području digitalnog marketinga i prodaje stekla je radeći na stotinama projekata razvoja web stranica u okviru svoje tvrtke Logit internet usluge d.o.o.
5,0

Pretplatite se na Eduza audio podcast

Podcast "Živjeti od svog znanja: Eduza Audio" kolekcija je snimki audio podcasta uživo u produkciji Eduze koji se emitira jednom mjesečno putem LinkedIna. Dovodimo stručne goste te pričamo o trendovima i praksi edukacijskog marketinga.