Eduza blog / 14.06.2023.

Zovete goste na podcast? Pazite da im ne priuštite neugodno korisničko iskustvo

Naša Klara Frančišković redovito sudjeluje u Eduza podcastima gdje nas podučava o korisničkom iskustvu. Klara je gostovala je na našem live video podcastu Eduza Show kao i na našem live audio podcastu ‘Živjeti od svog znanja’. Kad nije gost, često se uključuje kao komentator i obogaćuje epizode na kojima gostuju drugi stručnjaci - hvala Klari i svima koji gledate, slušate i komentirate :)

No, nije svako gostovanje na podcastu ugodno iskustvo: neizvjesnost o tome što ih čeka neke goste naljuti, neke isfrustrira, neke baci u paniku. Klaru je motiviralo da napiše priču o svom iskustvu u želji da neugodnog korisničkog iskustva bude manje.

Pogledajte svoj podcast očima gosta

Ponekad ono što je dobro za jednog, nije dobro za drugog. Uzmimo za primjer društvene mreže. Ako vaše poslovanje bilježi uspjeh na Instagramu, ne znači da će i moje poslovanje pronaći tamo sreću. Mogu probati, ali ne isplati se na kraju ulagati vrijeme u nešto što ne donosi rezultate – barem ne one koje sam zamislila.

Tako je i s podcastima. Kažu da je video format super stvar, ali ste level pro ako imate live podcast. I ja se u potpunosti slažem.

Koliko god se čini jednostavnim producirati sadržaj uživo, prevarili biste se koliko tu zapravo ima posla.

Ovo ne govorim kao netko tko priprema podcast, već kao netko tko je bio gost na nekoliko njih.

Osobno mi imponira kada me netko pozove u podcast kao gosta. Znači, netko smatra da imam nešto za reći o određenoj temi i bilo bi dobro da to čuje veći broj ljudi.

No, razmislite što sve morate gostu pružiti prije dolaska na podcast?

(Op.ur. u Eduzi o podcastima razmišljamo ovako: “Drugi će naše podcaste shvatiti onoliko ozbiljno koliko ih shvaćamo i mi sami.” Zato svaki intervju s gostom pomno pripremamo i trudimo se da se gost opusti. Još nam nijedan gost nije “zaštekao” niti se zbunio, a većina njih nikad prije nije nastupila na live podcastu.)

Priprema gosta za podcast pola je posla

Ne susreću se svi svakodnevno s gostovanjima u podcastu/liveu. Euforija oko gostovanja brzo splasne kada shvatite da vam nitko nije objasnio:

  • Kako se uključiti?
  • Koliko će sve trajati?
  • Kakav je tijek samog gostovanja?
  • Što se od mene točno očekuje?

Nedavno sam bila pozvana u jedan live podcast. Tema je bila moja omiljena: korisničko iskustvo. Korisničko iskustvo podučavam, o tome pišem i to mi je strast.

Dogovor o tom podcastu krenuo je putem poruka 45 dana prije dana održavanja. U jednoj od poruka stajalo je da se svakako čujemo ranije za pitanja i sve što je potrebno.

Dan prije mog gostovanja tagirana sam u najavi. Odlično, ali ja i dalje ne znam:

  • kako,
  • gdje,
  • kada se uključujem, niti
  • koliko će sve trajati.

Možda očekujem previše, jer sam u ranijim gostovanjima dobila jasne upute kako se pripremiti za nastup u video podcastu uživo:

  • Kada se uključiti i putem kojeg linka
  • Kako namjestiti kameru i svjetlo
  • Moguće tehničke poteškoće i kako ih otkloniti
  • Trajanje i sadržaj

I to sve barem 7 dana ranije!

Moram vam priznati: došlo mi je da odustanem od ovog gostovanja.

Ne očekujem crveni tepih, ali barem mali dio pripreme očekujem.

24 sata prije početka mog nastupa ja dobivam jasniju sliku kako je live zamišljen, s porukom: “pitanja šaljem na mail.”

Iskreno, meni pitanja nisu potrebna. Više volim znati temu i sadržaj, a pitanja neka me iznenade :)

No, ako već kažete da ćete poslati pitanja, onda ih NE šaljite 10 minuta prije početka livea.

Vaš gost možda želi otići na WC, natočiti si čašu vode, provjeriti jesu li djeca ok.

Ne znam; možda samo ja kao gost želim da VAŠ podcast uspije i izgleda dobro.

Što pitati gosta nakon održanog podcasta?

Ima li smisla uopće pitati goste kako im je bilo na liveu?

Kako su se osjećali?

Ima li taj feedback ikakvu korist?

Ne znam – recite vi meni. Nakon što sat vremena pričate s nekim o temi korisničkog iskustva i naglašavate kako vam je to jako važno!

Ne biste vjerovali kolika je moć feedbacka u ovom slučaju:

  1. Dobili biste iskren dojam koji ste ostavili na nekoga,
  2. Čuli biste ideje kako se poboljšati za idući podcast,
  3. Naučili biste što NE raditi i
  4. Čuli biste što radite odlično.

Svakako biste saznali jeste li ispunili nečija očekivanja – ili bi vas ipak nečije nezadovoljstvo – za koje, eto, niste htjeli znati – moglo u budućnosti dovesti do loših recenzija.

Na prijašnjim sam gostovanjima odmah nakon završetka primila telefonski poziv ili uputu tipa: Kad završi live, ne idi nigdje još, da porazgovaramo kako je bilo.

Ovdje nisam dobila niti ‘hvala’, a kamoli poruku: Hej, kako ti se činilo?

Loša priprema narušit će ostatak korisničkog iskustva

Ponekad nije dobro slijediti masu ni raditi sve što rade drugi jer, se to, eto, “mora”.

Sve što radite, radite jer u tome uživate.

Stanite ponekad na loptu, usporite. Priprema podcasta uključuje druge ljude kojima morate osigurati izvrsno korisničko iskustvo. Ako ono izostane, nećete odati dojam osobe koja je organizirana u poslu.

Snimanje podcasta nije jedino što oni koji ih vode rade, ali je dobar korak za širenje vlastitog poslovanja. Ako ste ostavili jak i pozitivan dojam kao voditelj, onda ulijevate povjerenje vaših gostiju da i posao koji radite sigurno obavljate na istoj razini kvalitete.

Zato zapamtite: priprema je pola posla. Ako je loša, zasjenit će sve ostalo što slijedi na korisničkom putu vašeg podcast gosta, a što je možda izvrsno: sadržaj, vođenje showa, promocija, doseg do publike.

Steknite nove vještine:

Kako pružiti nezaboravno korisničko iskustvo

Klara Frančišković
Klara Frančišković
Virtual assistant | Customer experience consultant
Konzultantica za Customer experience. Pomaže mikro, malim i srednjim poduzetnicima izgraditi korisničko iskustvo o kojem će se pričati samo najbolje. Virtualna asistentica čiji je cilj pomoći poduzetnicima da se fokusiraju na izgradnju poslovanja, a njoj prepuste sve zadatke koji im oduzimaju energiju da to učine.
5,0